Ja es poden sol·licitar els ajuts econòmics per incentivar l’ús dels espais coworking a Amposta. Unes ajudes que es van aprovar a finals de novembre i que ara s’han publicat al BOPT, pel qual les persones físiques o jurídiques que utilitzen els espais coworking de la ciutat ja les poden sol·licitar. En esta primera convocatòria, oberta fins al 28 de febrer, l’Ajuntament hi destinarà 5.000 euros del pressupost municipal. Pioneres arreu del país, està previst que es vagin perfilant en futures convocatòries.
Les persones que vulguin optar als ajuts hauran de fer ús d’espais de coworking ubicats a Amposta que, a més, formen part de l’Associació Cowocat o Cowocat Rural. Els ajuts es calcularan segons les despeses justificades d’acord amb l’ús de l’espai que faci el coworker, sigui mitja jornada o jornada sencera, i la quantitat de la subvenció serà del 50% (exclòs IVA) amb una estada mínima subvencionable de sis mesos en un màxim de dotze mesos, amb un topall de 800 euros pel total del període subvencionable.
Paral·lelament, esta setmana també s’ha iniciat el termini de sol·licitud dels ajuts econòmics a projectes municipals d’autoocupació, que es poden demanar fins a l’1 d’abril. Entre les novetats d’esta convocatòria hi ha la possibilitat que les persones treballadores autònomes i noves persones sòcies de cooperatives de treball associat amb alta al RETA puguin demanar aquestes ajudes, així com s’ha ampliat el termini perquè puguin sol·licitar-ho totes aquelles persones donades d’alta des de l’1 d’octubre de 2019 fins al 31 de març de 2021 i s’ha eliminat la necessitat d’haver estat a l’atur, que ja no és imprescindible. En aquesta convocatòria els ajuts disposen d’una partida de 30.000 euros i tenen un topall màxim de 2.000 euros per persona.
Oberta la convocatòria d’ajuts per a les persones usuàries dels espais de coworking d’Amposta
També s’ha obert el termini de presentació de sol·licituds als ajuts a projectes d’autoocupació municipals
Ara a portada
Publicat el 14 de gener de 2022 a les 18:21
Actualitzat el 14 de gener de 2022 a les 18:28
Et pot interessar
-
Societat Jesús Serrano guanya el novè Premi de Narrativa Breu Ciutat d’Amposta
-
Societat Álex Ubago i Bebe, els reclams del Primavera DO Terra Alta, a Batea
-
Societat La piscina més llarga del món inunda el cicle sobre l'economia de l'aigua de Lo Pati
-
Societat El bisbe de Tortosa assegura que el papa Francesc deixa “deures” per a una Església més fraterna