
L'aparador de la tenda física a Amposta. Foto: Cedida
"Tots dos haviem estat anteriorment per motiu d'estudis a Espanya i voliem un lloc on traslladar-nos i dixar enrere la nostra vida d'estrés a la capital francesa; Amposta ens va agradar perquè està al delta, un espai envoltat de natura i prop del mar, i nosaltres valorem esta condició mediambiental perquè rere el projecte hi ha també este concepte de sostenibilitat", explica Rémi. I és que el seu negoci, a més de oferir un servei pràctic als clients que ho vulguen i necessiten un producte per un temps limitat, també està sustentat per una concepció ambientalista molt clara, que implica un canvi de plantejament respecte a l'ús dels objectes: "De vegades tenim com assimilada la idea de la propietat dels objectes, i els comprem, els usem les vegades que cal, i els emmagatzemem, però este negoci neix de la idea d'adquirir l'ús, no la propietat, de pagar per tant per l'ús i no per la propietat, perquè potser necessitem usar qualsevol cosa un temps i no emmagatzemar objectes", afirma. Això, de retruc, comporta "un esforç per disminuir la petjada de carboni, perquè evidem el sobreconsum de productes i per tant, de passava, fem un bé al planeta, i això és quelcom que ens té molt conscienciats i molt satisfets, afegix.

La Marine, gestionant alguns aspectes del projecte. Foto: Cedida
Customize Rent té actualment 250 referències, amb més de 450 productes a l'abast per llogar, classificats en vuit àmbits. S'hi poden trobar jocs, bricolatge, aparells de cuina, jocs d'aigua, taules i cadires, coberts, piscines inflables... Es poden buscar per internet, llogar, i t'ho porten i recullen a domicili. Ara però, amb la tenda oberta a Amposta, també s'hi pot passar, veure l'ojecte in situ, comentar les necessitats, i la Marine i el Rémi se n'encarregaran de tot.
Tot i que fa pocs mesos que van posar en marxa el negoci, i la tenda fa uns dies ha obert, l'interés va creixent, perquè la web ja va rebre 6.000 visites a l'agost, i en la primera setmana de setembre supera les 4.000. És una senyal que esta parella francesa ha sabut connectar amb una necessitat de la gent, per practicisme i per concepte.

Rémi era director d'alguns concessionaris de vehicles a França. Foto: Cedida