Des d'esta setmana la Ràpita ja respira ambient a Orígens, la festa de recreació històrica del passat pagès i mariner rapitenc, amb l'inici dels tallers previs a la festa. L'objectiu dels tallers és fer créixer l'interès per recuperar el nostre passat i tradicions i estendre'l més enllà dels tres dies que dura Orígens. Així, els tallers han començat esta setmana i s'acabaran durant el cap de setmana propi de les festa, entre el 10 i el 13 d'octubre.
El primer dels tallers va començar este dimarts i permet als participants aprendre a confeccionar un arbre genealògic. Este dimecres van començar els tallers de remendar i geocerca, la setmana vinent el de cançó popular i el d'introducció a la jota, que coincidirà amb les dates d'Orígens. Ja hi ha una quarantena d'inscrits als tallers, que es fan amb grups molt reduïts, i resten encara algunes places per als de geocerca, cançó tradicional i el de jota ballada.
El director tècnic d'Orígens, Toni Cartes, ha explicat que la iniciativa d'organitzar tallers respon a la voluntat d'involucrar la població en l'esperit d'Orígens, que és no és altre que recuperar el passat pagès i mariner de la Ràpita. "Hi ha un cap de setmana que és Orígens, però durant la resta de l'any han d'anar passant coses que són Orígens: tradicions que es van perdent i que nosaltres tractem de recuperar", ha apuntat Cartes.
Així, este dimarts va començar al Maset Espai Jove el taller que permet fer el teu arbre genealògic, impartit per la coach Maria Iglesias i el fotògraf Dani Dassoy. El taller d'aprendre a remendar, que s'ha dividit en dos grups de diferent nivell, comença este dimecres, el de cant tradicional a càrrec d'Arturo Gaya ho farà el dijous 26 i el d'introducció a la jota ballada, el diumenge 13 d'octubre, últim dia d'Orígens 2019.
Geocatching d'Orígens
L'últim dels tallers i el que més tindrà continuïtat durant la resta de l'any és el taller que permetrà crear una ruta de 'geocatching' o de 'georecerca'. Es tracta d'un joc a l'aire lliure que consisteix a amagar tresors en diferents localitzacions que altres jugadors han amagat i que només es poden trobar introduint les coordenades en un dispositiu de GPS.
Durant els diferents tallers que comencen este dimecres, es dissenyaran els enigmes que quedaran repartits per diversos llocs emblemàtics del barri del Xicago i la resta del municipi, de tal forma que es podrà jugar en qualsevol moment de l'any.
El regidor de Joventut i Identitat, Rafa Balagué, ha explicat que la idea de cara a les pròximes edicions d'Orígens és estendre encara més els tallers al llarg de l'any: "Ja partíem que Orígens no era només un cap de setmana, ja que cada vegada trobem més informació del nostre passat que volem mostrar". I ha avançat que per la pròxima edició es fixarà ""en el Montsià i l'entorn de Mata-redona. Voldríem poder posar en funcionament un antic forn de calç amb l'ajuda d'un mestre calciner i fer participar la gent d'esta experiència".
Orígens vol estendre l'interès pel passat rapitenc amb uns tallers que es faran durant tot l'any
Es duran a terme cinc tallers, entre ells un per fer el teu propi arbre genealògic i un de 'geocatching'

- Imatges del taller per aprendre a confeccionar un arbre genealògic -
- Cedida
Ara a portada
Publicat el 19 de setembre de 2019 a les 12:11
Actualitzat el 19 de setembre de 2019 a les 12:41
Et pot interessar
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot avançar-se quinze dies a una crisi cardíaca
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa