Patrimoni

Publicat el 12 de febrer de 2013 a les 08:37

Evidentment, si ho comparem amb tot el fons de material ferroviari que acumula el seu Museu, l'edat d'algunes locomotores i l'estat de conservació amb què arriben per ser restaurades d'una manera impecable, no m'estranya gens que, en girar la vista a les vies i tornar per un moment a la realitat, observant uns combois que tenen uns tendres i jovenívols vint anys, pugui arribar a pensar "quien los pillara"! Acostumat com està a tractar amb els besavis i els avis dels trens actuals, entenc que arribi a pensar que encara els queda molta vida per davant, deixant la possibilitat de demanar un indult per a un dels vagons abans que sigui desballestat o venut a qualsevol país d'arreu del món que l'acollirà amb els braços oberts al seu museu.

L'altra part de l'entrevista que em grinyola com els frens d'un Regional Express arriba en el moment en què diu que el que hauríem de demanar és que a l'Aldea s'aturin trens com l'Arco. Dia 8 de febrer de 2013 i demana això? Resulta, estimats lectors, que aquest tren està retirat de servei, que no circula des del dia 10 de setembre de 2011. Ai, que se l'hi va passar i no n'hi hauran guardat cap...