L'exposició fotogràfica mostra l'estat en què va quedar part del Pinell de Brai després de la batalla de l'Ebre. Antònia Serres, comissària de l'exposició i historiadora comenta que "mentre va durar la Batalla de l'Ebre, diverses incursions dels avions italians i alemanys van destruir unes 79 cases. Aquestes imatges ens permeten comprovar les terribles conseqüències d'una guerra i recuperar la visió d'una part del poble desaparegut a dia d'avui."
Les imatges van ser captades en diversos moments de la batalla i algunes porten la data del 4 de novembre de 1938, quan l'exèrcit de Franco va entrar al Pinell, moment en què la població havia estat evacuada i només unes quantes persones grans s'hi havien quedat. Les fotografies van ser recuperades per casualitat al 2006 a la Biblioteca Nacional de Madrid. Alguna fotografia tenia un segell del Ministerio del Interior amb una frase on podia llegir-se: Una de las calles de Pinell destruídas por los rojos, o El paso de los rojos en el pueblo de Pinell. La realitat era que aquestes destrosses foren causades per l'aviació nacional quan estava ocupat pels republicans.
D'altra banda, l'Associació Escarritxaülls presentarà també la recuperació de les Trinxeres dels Codissos, prop del nucli urbà del Pinell, on s'ha netejat l'espai històric per a què siga accessible i estiga a disposició dels visitants que arriben a la Terra Alta atrets pels espais de la Batalla de l'Ebre que ja són visitables.
Aquestes dos actuacions formen part del projecte de dinamització turística del municipi, que centra l'atenció en els eixos de la Via Verda, La Catedral del Vi, l'agroalimentació, l'artesania i la Batalla de l'Ebre. L'alcalde de la població, Lluís Melich, explica que "s'estan tirant endavant diverses propostes que han de ser una realitat a partir de la Setmana Santa del 2013" i que "és bàsic fer participar la gent del poble en el procés d'aprofitament turístic, sostenible i cooperatiu."
L'exposició fotogràfica 'El Pinell després de la batalla' podrà veure's al Centre Polivalent, a la planta baixa del Centre d'Interpretació 'es veus del Front' que el Comebe té al poble, i complementarà els continguts visitables.