Les pluges dels últims dies, associades al pas de la borrasca Barra pel País Basc, La Rioja i Navarra, han superat registres històrics i ha provocat greus inundacions a Tudela, on l’Ebre va assolir este diumenge un cabal de 2.700 metres cúbics per segon.
Mentre això passa a la part alta de la conca, al tram final de l’Ebre la situació és ben diferent, tot i que la crescuda del riu s’ha fet notar en els darrers dies.
Així, el cabal de l’Ebre en el seu tram baix és de 1,432 metres cúbics per segon al seu pas per Ascó i de 1413 metres cúbics a Tortosa. Segons les previsions de cabal de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre s’arribarà a un màxim de 1,459 metres cúbics a Ascó en les properes hores, mentre que Tortosa es mantindrà en els 1.412 metres cúbics per segons i anirà baixant gradualment.
Com a mesura de prevenció, l’Ajuntament de Tortosa ha tancat els accessos al riu. Una mica més amunt, a Miravet, el pas de barca, que permet creuar el riu als cotxes, no funciona estos dies a causa de l’increment de cabal.
En estos moments els embassaments de la part final de l’Ebre, Mequinensa i Riba-roja es troben al 72% i al 83% de la seua capacitat respectivament i això permet aminorar la creacuda del riu en el seu tram final. Tant és així que en a Amposta, per exemple, no s’ha previst, de moment, cap mesura de prevenció.
Poca incidència de la crescuda de l'Ebre al seu tram final, mentre Navarra viu greus inundacions
El pic màxim a Tortosa i Ascó no superarà els 1.460 metres cúbics per segon, segons les previsions de la CHE
- El riu Ebre al seu pas per Miravet este dissabte 11 de desembre -
- Sofia Cabanes
ARA A PORTADA
-
-
Albert Salvadó serà el proper candidat d’Esquerra per intentar recuperar l’alcaldia a la Ràpita Redacció
-
-
Caminades, àpats, bingos i fins a 170 actes solidaris a les Terres de l’Ebre per la Marató de 3Cat Redacció
-
Detingut un home per amagar una plantació interior de marihuana en una granja en desús a Tortosa Redacció
Publicat el 13 de desembre de 2021 a les 11:16
Actualitzat el 13 de desembre de 2021 a les 12:07
Et pot interessar
-
Societat
La Ràpita, primera Ciutat Amiga de la Infància de les Terres de l'Ebre
-
Societat La Diputació executarà al gener les expropiacions per iniciar les obres de la carretera de Poble Nou
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa licita la instal·lació d'una coberta a les pistes exteriors del pavelló poliesportiu del Temple
-
Societat
Trens dignes exigix alternatives per no col·lapsar l'Ebre els cinc mesos que es talle la línia Tarragona-Castelló
-
Societat
Patrimoni aprova l'adaptació del projecte d'ampliació de l'hospital de Tortosa Verge de la Cinta
-
Societat
La Sant Silvestre Marítima de la Ràpita recaptarà fons per a la Marató de 3Cat
