
La zona on se centren els treballs de dragatge que ja han començat. Foto: Ports de la Generalitat
Ports de la Generalitat ha iniciat avui el dragatge de la zona d’accés a la dàrsena comercial del port de Sant Carles de la Ràpita, una actuació que té un cost de 200.000 euros i que ha de millorar l’operativa dels vaixells per accedir a les instal·lacions comercials. Les obres permetran ampliar l’espai de maniobrabilitat dels vaixells i fer-ne el manteniment. Una millora de les condicions tècniques que “facilitarà l’arribada de vaixells de major eslora, potenciarà les activitats comercials i de creuers i dinamitzarà econòmicament el port rapitenc i la seua àrea d’influència”, segons augura Ports en una nota de premsa. Així, amb el dragatge es donarà accés a mercants i creuers d’eslores superiors als 130 metres.
Pel que fa a la profunditat, es manté el mateix calat de 7 metres tant a la zona de maniobrabilitat com en el canal d’accés al moll Comercial. El projecte preveu dragar un volum de 55.000 metres cúbics de sorra que es dipositarà en un abocador marítim autoritzat, situat a 4,5 milles de la costa, on ja es va dipositar l’any passat el material dragat del port industrial d’Alcanar.
L’import de les obres, 202.000 euros, està inclòs en el Pla d’inversions 2014-2017 de Ports de la Generalitat, i les obres tenen un termini d’execució d’un mes. El Pla compta amb una inversió publico-privada de 95 MEUR distribuïts entre les 26 instal·lacions que l’Administració portuària gestiona al llarg de la costa catalana, des de Llançà fins a les Cases d’Alcanar.
Els objectius estratègics del Pla són optimitzar les instal·lacions portuàries, modernitzar les infraestructures, millorar els serveis, integrar els ports en els seus municipis i fomentar la sostenibilitat. Amb tot, este Pla d’inversions potencia el paper dels ports com a dinamitzadors econòmics del conjunt del territori.