Professors de l'IES de l'Ebre defensen l'ensenyament del centre i apunten a un desprestigi mediàtic

Docents i alumnes es concentren a les portes de l'institut per demanar que s'aturen "les acusacions" contra el centre

01 de març de 2024
Actualitzat: 18 de març, 12:12h
Professors de l'IES de l'Ebre durant la concentració a les portes del centre
Professors de l'IES de l'Ebre durant la concentració a les portes del centre | Sílvia Altadill
Una vintena de professors de l'IESdel'Ebre han llegit un manifest i han atès al mitjans de comunicació este divendres al matí per demanar que s'ature el que al seu parer, és "una campanya se desprestigi" per al centre, "per part de molts mitjans de comunicació". 

Apunten als mitjans de quedar-se amb el titular dels testimonis que han anat sortint sense contrastar la informació. Tot va esclatar quan la passada setmana es va acusar al centre "de signar convenis de pràctiques amb empreses del territori, on els alumnes, en realitat, no treballaven ja que ho feien per al mateix institut". 

 

Una docent de l'IES de l'Ebre mostra el cartell en defensa al professorat del centre Foto: Sílvia Altadill


El professorat, i en particular el del Departamentd'Informàtica i Comunicacions "ha estat sotmès", diuen 'a una sèrie d'atacs injustificats, calúmnies i desqualificacions sobre estes presumptes pràctiques irregulars en la gestió de les pràctiques de la formació professional".

Els professors han parlat d'una gravació del claustrefiltrada a un mitjà de comunicació el passat 28 de febrer. "La decisió consensuada del claustre de no enregistrar la sessió, no va ser respectada per un persona, que de manera visible mostrava el seu mòbil,  presumptament retransmeten en streaming", explica el professorat assistent a la concentració.

Segons es conta en l'escrit, en un claustre este dimecres es va informar al professorat que arran del cas de les suposades pràctiquesirregulars, s'han presentat fins a cincdenúncies a alguns professors, quatre de les quals han estat desestimades, fins el dia d'avui. També es va apuntar que dos empreses col·laboradores "han manifestat no sortir als mitjans de comunicació", però que "en general les empreses estan responent bé i estan obertes a col·laborar en positiu". "És la mateixa persona que ens acusa per xarxes socials de patir bullint col·lectiu i un tracte injustificable per part de molts companys del centre", afirma el comunicat.

El professorat es queixa que a les 14.36 h, quan encara no havien sortit del claustre, un mitjà de comunicació publicava la notícia del primer claustre del centre després de l'escàndol. "Tot plegat ens perjudica professional i formalment i també al nostre alumnat", puntualitzen.

El docents de l'IES de l'Ebre es senten assenyalats i desprestigiats. "Agraïm al DelegatdelGovern a les Terres de l'Ebre, AlbertSalvadó, el seu suport, i que  que parle de la qualitat educativa que oferix el centre", exposen.

Demanen a les famílies que facin un consum crític de les notícies que surten als mitjans de comunicació i que continue confiant amb ells com a docents. Per últim, manifesten el seu suport als docents acusats i agraeixen als mitjans de comunicació la seua assistència per donar la oportunitat d'expressar la seua opinió tot i que no han volgut respondre a preguntes per no perjudicar a la imatge del centre mentre els fets no s'aclarisquen. Uns mitjans als quals acusen de tragiversar la informació i no contrastar. 
 

Jaume Ramos, professor de l'àrea d'informàtica del centre defensa la tasca docent del departament Foto: Sílvia Altadill


A títol personal, el professor JaumeRamos, del departament d'informàtica i comunicacions, ha refermat este "suport a la tasca del col·lectiu docent de l'Institut de l'Ebre" i ha denunciat una situació "d'indefensió total" que pateixen "perquè qualsevol declaració es converteix en un delicte".
Ramos ha reclamat que se separe l'àmbit educatiu de l'administratiu i ha lamentat "que es difame" el col·lectiu amb algunes acusacions "d'explotació laboral" o males praxis d'avaluació als alumnes.

 

El professor  ha detallat un parell de "projectes" que han permès oferir "oportunitats formatives" als estudiants i un "estalvi" al centre, com el recondicionament d'ordinadors o la instal·lació de la xarxa de fibra òptica. Amb este exemple el docent ha recordat que la societat "de vegades va per davant de les normatives" i ha defensat que cal permetre fer pràctiques en els centres docents.