Prohibides les concentracions pels presos polítics davant l’ajuntament de Tortosa

L’ANC ha desconvocat els actes pel que resta de campanya, els dilluns 11 i 18, a instàncies de la Junta Electoral

  • La brigada de Tortosa esborrant llaços i pintades, este dissabte -
Publicat el 11 de desembre de 2017 a les 15:15
Actualitzat el 13 de desembre de 2017 a les 16:53
La junta electoral ha prohibit durant el període de campanya electoral les concentracions per la llibertat dels presos polítics davant de l’Ajuntament de Tortosa, convocades per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) local.

Com a conseqüència d’esta prohibició, l’ANC ha desconvocat les manifestacions dels dilluns 11 i 18 de desembre, que són les que es desenvoluparien en dies de campanya. Fonts de l’Assemblea han explicat que la Junta Electoral al·lega que estes convocatòries “tenen el suport d’alguns partits polítics” i que, per tant,  “poden afectar la neutralitat política en període de campanya electoral”.

La Junta Electoral  de Zona ja va demanar al consistori tortosí que eliminés qualsevol objecte o emblema partidista dels edificis o altres espais públics. Complint esta normativa, entre d’altres accions, l’Ajuntament va esborrar la paraula “República” del mur del riu i  va treure la pancarta per la llibertat dels presos polítics que penjava del balcó de l’Ajuntament.