La rapitenca Cinta Pascual, presidenta de l'Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA), la patronal del sector de residències d'avis, i també presidenta general de L’Onada –amb 17 centres a tot Catalunya- ha mostrat el seu malestar per la insuficiència d’equips de protecció amb què han de treballar els professionals d’este sector sociosanitari. Es tracta d’un problema greu, tenint en compte que les residències d’avis són equipaments especialment sensibles a l’epidèmia de Covid-19, perquè els residents en són el grup de població ara per ara més vulnerable.
Pascual ha afirmat que tot i la planificació prèvia, "no s’estan complint els compromisos". Els departaments de Salut i de Benestar Social han subministrat material per cobrir dos dies, però serà “totalment insuficient” donada la situació actual.
A més, també ha denunciat i ha titllat de “drama” el fet que no s'estiguen fent proves de coronavirus als professionals que presten atenció en estos centres: “Si un treballador diu que ha estat en contacte directe amb una persona diagnosticada se l’envia quinze dies a casa sense fer-li proves, i això és un problema greu a l'hora de prestar atenció, son personal sociosanitari i estan donant el màxim, i no tenen els sistemes de protecció que haurien de tindre”, ha afirmat.
Protecció insuficient i manca de proves de coronavirus per als professionals de les residències d’avis
La rapitenca Cinta Pascual, presidenta de l'Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA), i també presidenta general de L’Onada –amb 17 centres a tot Catalunya- expresa el malestar d'este sector sociosanitari

- -
- Jordi Purtí
Ara a portada
Publicat el 19 de març de 2020 a les 18:42
Actualitzat el 19 de març de 2020 a les 18:55
Et pot interessar
-
Societat Instal·len càmeres lectores de matrícules a l'Ampolla
-
Societat L'Hospital Comarcal d'Amposta, pioner en cirurgia ginecològica avançada sense cicatrius
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents