Quatre artistes internacionals en la primera edició d''Un Riu d'Art' a Riba-roja d'Ebre

L'àrea de Joventut ha preparat quatre internvencions artístiques en espais estratègics del municipi amb l'objectiu de dinamitzar-los

  • Una mostra del mural que estan pintant Anna Georghiou i Phil Bird -
Publicat el 07 de setembre de 2016 a les 19:47
Actualitzat el 08 de setembre de 2016 a les 08:10
Riba-roja d'Ebre presenta la primera edició d'Un Riu d'Art, una nova proposta cultural que té per objectiu actuar en determinats espais municipals estratègics per millorar-ne l'estat i crear, així, sinergies amb l'art com a element transversal i dinamitzador. Una iniciativa que naix amb la intenció de consolidar-se com "una cita artística a l'agenda del territori", tal com ha manifestat el regidor responsable, Francesc Esteve, "al mateix nivell que altres esdeveniments que s'organitzen al poble com el festival Poesia des dels Balcons o el Copa de Lletres".

En esta primera convocatòria, i a mode de prova pilot, hi participaran quatre artistes internacionals: Anna Georghiou i Phil Bird (dos artistes visuals i músics britànics), que realitzaran un mural a la zona de l'escorxador; Riikka Neste (fotògrafa finlandesa), que farà una composició amb fotografies per obtenir una peça cubista amb forma de figura humana a la plaça del Forn, i Sarah Misselbrok (artista britànica afincada a Riba-roja), que durà a terme una obra encara per determinar.

L'últim dia d'Un Riu d'Art es durà a terme un recorregut obert a tothom en què els mateixos artistes presentaran les seues intervencions i explicaran el sentit de la seua obra i com l'han dut a terme. Tot plegat, passarà a formar part del patrimoni artístic permanent de Riba-roja, encara que la proposta de Neste -que durant Un Riu d'Art es podrà veure a la plaça del Forn- es traslladarà a Zona Líquida per tal de conservar-la en bones condicions. A més a més, s'enregistrarà un documental sobre la proposta artística de tots els participants, amb entrevistes i imatges de les intervencions.

Un Riu d'Art és una de les novetats del Pla Local de Joventut, que treballa per donar suport als joves riba-rojans en diversos àmbits i en el marc del qual es duen a terme iniciatives com la Caminada de la Lluna Plena; diverses activitats esportives, com les 24 i les 12 hores de futbol sala, o la contractació de joves per treballar, per exemple, com a monitors al casal d'estiu.
Així mateix, cal tindre en compte que Riba-roja és un municipi molt actiu en l'àmbit cultural i artístic, i del qual han sorgit artistes reconeguts com Albert Bonet, Roser Gay o Adrià Cid. De fet, tant des del Pla Local de Joventut en general, com amb Un Riu d'Art en concret, l'objectiu és impulsar i consolidar esta faceta artística del municipi.