04
d'octubre
de
2016, 12:05
Actualitzat:
12:27h
La Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat (PTD), en col·laboració amb les plataformes Trens Dignes de Lleida i Perquè no ens fotin el tren, de les Comarques Centrals, ha engegat una nova campanya de recollida de firmes adreçada al Síndic de Greuges, que obrirà una causa específica per esta qüestió i que tindrà el suport de les signatures que les tres plataformes recolliran a partir d’este dimarts.
En esta ocasió, la demanda s’adreça directament a la Generalitat de Catalunya per reclamar la creació de l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) a l’Ebre-Priorat, a les Comarques Centrals i dels serveis que falten desenvolupar a l’àrea de Lleida; la redacció, revisió i aprovació del Pla Director d’estos tres territoris, i el desenvolupament total de Sistema de Gestió d’Integració Tarifària (SGIT), que ara és parcial i discrecional.
La PTD assegura que allà on han entrat en funcionament les ATM, els plans directors i el SGIT “s’ha demostrat sobradament” que són “una eina vàlida per a la gestió i coordinació del transport públic, que revertix directament en el benefici de l’usuari”. “Demanem simplement els mateixos drets que altres zones del país, seguint criteris d’equitat i equilibri territorial, amb la implementació de la normativa aprovada, per unanimitat, al Parlament de Catalunya el 13 de juny de 2003”, insisteixen.
Dilluns 10, concentració institucional de protesta a Vila-seca
Així mateix, la PTD ha fet una darrera crida a la participació en l’acte de protesta que tindrà lloc al davant de l’estació de tren de Vila-seca el proper dilluns 10 d’octubre. La mobilització està concebuda com a acte institucional on s’espera que els partits i representants polítics, ajuntaments, consells comarcals, Diputació, sindicats, cambres de comerç, empresaris i entitats veïnals facen front comú davant la situació ferroviària de la demarcació. La concentració, que començarà a les 11.30h i a la qual ja han confirmat la seua assistència diputats provincials de tots els grups parlamentaris, a excepció del PP, està organitzada conjuntament per tres col·lectius ciutadans i/o associacions: Plataforma en Defensa del Ferrocarril (PDF, al Camp de Tarragona), Plataforma per la Promoció del Transport Públic de Catalunya (PTP) i la Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat (PTD). Pel que fa a les Terres de l’Ebre, han confirmat la seua assistència els quatre consells comarcals i diversos ajuntaments, encara per determinar (els consells comarcals els convocaran a tots a través dels seus respectius consells d’alcaldes), representants sindicals, i la Federació d’AAVV de Tortosa. Hi han estat convidades també la Cambra de Comerç i l’Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre (AECE), dels quals encara se n’espera resposta.
En el manifest conjunt (que es farà públic en la seua totalitat el mateix dia 10), les reclamacions de les tres entitats se centren, sobretot, en matèria d’infraestructures. Així, es demana l’aprovació d’un pla d’inversions en estacions, material mòbil i en la mateixa infraestructura ferroviària o també el manteniment de l’actual traçat de línia de la costa entre Cambrils i Tarragona per oferir un servei de proximitat (tram que quedarà en desús un cop entre en funcionament la doble via del Corredor del Mediterrani entre Vila-seca i Vandellòs). Pel que fa a serveis, les demandes parlen d’establir serveis regionals d’alta velocitat des de les principals estacions urbanes fins a Barcelona o de crear l’ATM i estendre el SGIT a l’Ebre-Priorat, en la línia del document de recollida de signatures del Síndic.
En esta ocasió, la demanda s’adreça directament a la Generalitat de Catalunya per reclamar la creació de l’Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) a l’Ebre-Priorat, a les Comarques Centrals i dels serveis que falten desenvolupar a l’àrea de Lleida; la redacció, revisió i aprovació del Pla Director d’estos tres territoris, i el desenvolupament total de Sistema de Gestió d’Integració Tarifària (SGIT), que ara és parcial i discrecional.
La PTD assegura que allà on han entrat en funcionament les ATM, els plans directors i el SGIT “s’ha demostrat sobradament” que són “una eina vàlida per a la gestió i coordinació del transport públic, que revertix directament en el benefici de l’usuari”. “Demanem simplement els mateixos drets que altres zones del país, seguint criteris d’equitat i equilibri territorial, amb la implementació de la normativa aprovada, per unanimitat, al Parlament de Catalunya el 13 de juny de 2003”, insisteixen.
Dilluns 10, concentració institucional de protesta a Vila-seca
Així mateix, la PTD ha fet una darrera crida a la participació en l’acte de protesta que tindrà lloc al davant de l’estació de tren de Vila-seca el proper dilluns 10 d’octubre. La mobilització està concebuda com a acte institucional on s’espera que els partits i representants polítics, ajuntaments, consells comarcals, Diputació, sindicats, cambres de comerç, empresaris i entitats veïnals facen front comú davant la situació ferroviària de la demarcació. La concentració, que començarà a les 11.30h i a la qual ja han confirmat la seua assistència diputats provincials de tots els grups parlamentaris, a excepció del PP, està organitzada conjuntament per tres col·lectius ciutadans i/o associacions: Plataforma en Defensa del Ferrocarril (PDF, al Camp de Tarragona), Plataforma per la Promoció del Transport Públic de Catalunya (PTP) i la Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat (PTD). Pel que fa a les Terres de l’Ebre, han confirmat la seua assistència els quatre consells comarcals i diversos ajuntaments, encara per determinar (els consells comarcals els convocaran a tots a través dels seus respectius consells d’alcaldes), representants sindicals, i la Federació d’AAVV de Tortosa. Hi han estat convidades també la Cambra de Comerç i l’Associació d’Empresaris de les Comarques de l’Ebre (AECE), dels quals encara se n’espera resposta.
En el manifest conjunt (que es farà públic en la seua totalitat el mateix dia 10), les reclamacions de les tres entitats se centren, sobretot, en matèria d’infraestructures. Així, es demana l’aprovació d’un pla d’inversions en estacions, material mòbil i en la mateixa infraestructura ferroviària o també el manteniment de l’actual traçat de línia de la costa entre Cambrils i Tarragona per oferir un servei de proximitat (tram que quedarà en desús un cop entre en funcionament la doble via del Corredor del Mediterrani entre Vila-seca i Vandellòs). Pel que fa a serveis, les demandes parlen d’establir serveis regionals d’alta velocitat des de les principals estacions urbanes fins a Barcelona o de crear l’ATM i estendre el SGIT a l’Ebre-Priorat, en la línia del document de recollida de signatures del Síndic.