La Ribera d'Ebre engega dos accions per donar a conèixer el comerç dels setze pobles

La campanya inclourà la impressió de dinou pancartes de gran format i 38 tòtems promocionals que es repartiran pels eixos comercials

Presentació de les dos accions de la campanya comercial, este dijous.
Presentació de les dos accions de la campanya comercial, este dijous. | Cedida
Redacció
23 de maig del 2024

El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre va presentar este dimarts dos noves accions de suport al sector comercial de la comarca.  La campanya, que s’ha gestat amb la implicació del sector i de tots els ajuntaments de la Ribera d’Ebre, inclourà la impressió de dinou pancartes de gran format i 38 tòtems promocionals que es repartiran pels eixos comercials dels 16 pobles de la Ribera d’Ebre, que estaran penjats durant un mes. La segona acció és la creació de la web compra.riberaebre.org, la qual recull la informació de 303 empreses i el seu objectiu és que cresca molt més per aconseguir recollir el gruix de l’oferta de comerç i serveis assimilats, ja que en el conjunt de la comarca se superen els 500 establiments.

La web conté la classificació de les empreses del sector comercial i serveis assimilats per municipis i per subsectors i inclou mapes de localització. De cada establiment es publica el nom comercial, l’adreça, els telèfons de contacte, el municipi, el correu electrònic, els enllaços a les xarxes socials, l’horari, etc. El cercador permet fer cerques per paraules clau dins de tots els apartats de la web. Si s’utilitza la versió per a mòbil i aquest té activada la geolocalització, es mostra en el mapa tots aquells establiments que l’usuari té al voltant.

Este lloc web s’ha creat en respon a una necessitat detectada l’any 2022 mitjançant més de 450 enquestes rdutes a terme als clients del sector comercial de la Ribera d’Ebre en les que es va detectar que hi ha una manca de coneixement del conjunt de l’oferta de la comarca per part de les persones que hi residixen. Estes persones detallaven que no hi poden trobar determinats productes, dels que realment sí que hi ha oferta comercial. Este desconeixement és el que deriva, en alguns casos, part de la despesa dels residents cap a destinacions de fora de la comarca o cap a internet. Cal fer un esforç per difondre entre el públic objectiu la diversitat de productes i de serveis que s’oferixen en el conjunt de la comarca. Amb este objectiu, es va efectuar un treball de camp molt intens a tots els pobles de la comarca per recollir informació sobre els comerços i empreses de serveis assimilats per poder presentar la informació sobre els negocis.

Les dos accions s’han desenvolupat en el marc del projecte Ribera d’Ebre VIVA, un projecte integrat d’abast territorial que combina accions de promoció de l’ocupació i desenvolupament local, coordinat pel Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i amb el suport dels ajuntaments, entitats i empreses de la comarca. Està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local.

En la presentació hi van assistir el president del Consell Comarcal, Francesc Barbero; la consellera de Comerç, Vanessa Serrano; la tècnica de Comerç, Mònica Sabaté; la presidenta de la Unió de Comerciants de Flix, Rita Costa; i una representant de la Unió de Botiguers de Móra d’Ebre, Mercè Monné.

El president de l'ens comarcal, Francesc Barbero, va explicar que el Consell Comarcal i el projecte Ribera d’Ebre VIVA porten anys treballant en accions de suport al sector comercial. “Al Consell tenim la certesa i la constància que el sector comercial, a banda de ser un gran generador d’ocupació, hi juga un paper important perquè permet donar vida als nostres pobles i dinamitzar altres sectors com l’agricultura o la indústria”, va dir el president, el qual va afegir que “les comarques vives no s’entenen sense comerç”. La consellera Serrano va dir que “enguany tenim planificades diverses accions per a formar al sector comercial i per conscienciar i difondre l’oferta que tenim a la comarca en aquest àmbit”. “De la mà del sector, mitjançant el treball conjunt, s’han impulsat accions de formació, xarxes de cooperació, estratègies de sensibilització ciutadana, projectes de digitalització, assessoraments, accions dirigides a la millora de la professionalització, etc.”, va explicar Serrano. Estes accions tenen com a objectiu acompanyar el sector comercial de la Ribera d’Ebre per garantir la competitivitat dels seus comerços, mantenir l’ocupació i incidir en la fixació de la renda al territori, així com sensibilitzar a la població local de la necessitat de comprar al comerç de proximitat.

Per altra banda, la tècnica de Comerç, Mònica Sabaté, va explicar més detalladament les dos noves accions que s’han iniciat esta setmana. “El treball conjunt amb el sector comercial de la comarca confluïx en dos accions, una nova campanya de sensibilització de la població local envers la necessitat de comprar al comerç local i la presentació d’una nova eina que permetrà presentar l’oferta de comerços i serveis assimilats de la comarca”, va dir Sabaté.

"Hi trobaràs de tot i hi guanyarem tots"

Per a la nova campanya de promoció s’ha escollit l’eslògan “Compra a la Ribera d’Ebre, hi trobaràs de tot i guanyarem tots”. L’eslògan té com a objectiu, segons va detallar Sabaté, “posar en valor que amb el conjunt del sector comercial de la comarca hi podem trobar tots els productes i serveis que es necessiten i alhora aquesta compra a la comarca fa que el conjunt de les persones que vivim a la Ribera d’Ebre hi guanyem, ja que aconseguir fixar renda al territori i mantenir l’ocupació al sector, que segons les darreres dades analitzades a setembre de 2023, només el sector comercial ocupa gairebé 700 persones”.

Finalment, Rita Costa, presidenta de la Unió de Comerciants de Flix, i Marcè Monné, representant de la Unió de Botiguers de Móra d’Ebre, van destacar la importància del suport del Consell Comarcal que rep el sector. “El nostre dia a dia és apujar la persiana i és estar al capdavant dels comerços i busquem la manera d’estar a prop dels consumidors perquè som conscients dels canvis en el consum i intentem sempre adaptar-nos”, va afirmar Costa. Monné va dir que “són molt importants les capsules formatives i també ho són aquestes campanyes per conscienciar la població perquè compri productes de quilòmetre zero i de proximitat”.

 

 

Arxivat a