Les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona han tancat este mes de setembre amb 219 persones menys a l'atur respecte a l'anterior mes d'agost. Així, el nombre d'aturats actual a la demarcació, segons el servei d'ocupació estatal (SEPE), ascendeix a les 46.432 persones, una xifra que representa un 19,94% menys que fa un any –una evolució interanual descendent d'11.563 persones-. La construcció és el sector que ha registrat una davallada més important, amb -243 persones inscrites a l'atur, mentre que els serveis, amb 139 persones, és el que pitjor comportament ha mostrat un cop finalitzat el gruix de la temporada turística i els contractes que suposa.
La indústria també ha seguit una tendència de reducció de l'atur, amb -113 persones desocupades. També ho ha fet l'agricultura, però de forma molt més modesta, amb -30 persones registrades. En estos moments, del total de 46.432 persones aturades, 33.301 corresponen únicament al sector serveis, seguit de la construcció, amb 4.117, i la indústria, amb 3.975.
Segons les dades estatals, a més. 26.958 de les persones registrades són dones. Pel que fa a segments d'edat, els menors de 25 anys suposen 3.191 persones, amb un major equilibri entre homes i dones.
Pel que fa al número de contractes, al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre se n'han signat 29.929 este setembre: 5.565 més, un 35,86% d'increment respecta l'agost i una variació interanual positiva del 24,61%. Els indefinits són 3.071, amb un increment este setembre de 995. Els temporals, que continuen sent majoritaris amb 26.858, han pujat en 4.570.
D'altra banda, les filiacions a la Seguretat Social han baixat un 1,71%, segons dades del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions. S'han registrat 5.609 baixes, deixant la xifra total a la demarcació en 323.189. Malgrat això, els valors interanuals segueixen sent positius, amb una evolució del 5,7%.
Setembre tanca amb 219 persones menys a l'atur a les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona
La xifra total d'aturats a la demarcació se situa en 46.432, prop d'un 20% menys que fa un any

- Oficina de treball -
- AC
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 04 d’octubre de 2021 a les 13:21
Actualitzat el 04 d’octubre de 2021 a les 13:44
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició