El simulacre anual a la central nuclear Vandellòs II ha assajat la resposta del titular de la planta, ANAV, i dels equips d'emergències davant d'un incendi a les instal·lacions que hauria desembocat en un deteriorament del nucli del reactor. Segons ha informat el Consell de Seguretat Nuclear (CSN), l'exercici s'ha iniciat quan faltaven cinc minuts de les deu del matí amb un avís de pèrdua completa de subministrament elèctric exterior i la detecció d'un incendi que hauria impossibilitat els equips de seguretat del Centre de Suport de Gestió d'Emergències – CAGE, en les seves sigles en castellà-. Addicionalment, s'ha trencat el sistema d refrigeració que, juntament amb la pèrdua dels equips de mitigació, ha provocat el problema al nucli.
Segons ha detallat el CSN, el simulacre havia de permetre comprovar que les actuacions del titular per recuperar en condicions de seguretat la planta seguixen els requeriments del Pla d'Emergència Interior (PEI), amb la participació de l'Organització de Resposta davant Emergència de l'organisme i de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona.
Els tècnics s'han mantingut en contacte amb la subdelegació i la Direcció General de Protecció Civil per recomanar les mesures de protecció radiològica que es podien considerar necessàries en este escenari. En este sentit, el CSN ha recomanat al Centre de Coordinació Operativa (CECOP) de la subdelegació l'evacuació i preparació de profilaxi radiològica del perímetre de deu quilòmetres al voltant de la central, així com el confiament i preparació de profilaxis de l'àrea entre 10 i 30 quilòmetres, així com els controls que estableix el Pla d'Emergència Nuclear de Tarragona (PENTA).
Arran de l'incident, el titular de la central ha arribat a simular la declaració d'alerta d'emergència del seu PEI i el CSN ha activat la seua Organització de Resposta davant Emergències arribant al mode tres, que implica activar de forma ampliada els grups operatius de sala d'emergències. L'esdeveniment ha estat classificat com a nivell 3 en l'Escala de Successos Nuclears i Radiològics (INES).
Simulen un incendi amb deteriorament del nucli del reactor de la central Vandellòs II
L'exercici anual ha servit per comprovar la coordinació i la gestió de l'emergència

- Exterior de la central nuclear de Vandellòs. -
- ANC (Núria Torres / Ariadna Escoda)
Ara a portada
Publicat el 11 de maig de 2023 a les 16:41
Actualitzat el 11 de maig de 2023 a les 16:55
Et pot interessar
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot avançar-se quinze dies a una crisi cardíaca
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa