Surt al mercat Simul, la primera marca social d'arròs ecològic de l'Ebre

Publicat el 14 d’abril de 2014 a les 14:06
Marta Cid i Susana Gómez, presentant el nou arròs Simul. Foto: Sílvia Brbís

Amunt.ebre, l’empresa d’inserció que lidera el projecte en col·aboració amb les Barraques de Salvador, totes dos a Deltebre, ha presentat avui “la primera marca agrosocial de les Terres de l’Ebre”, segons han destacat els seus promotors. Es tracta de Símul, un arròs ecològic de primera qualitat que ja treu 3.000 quilos etiquetats al mercat, de moment a les Terres de l’Ebre. L’empresa Amunt.Ebre, que neix vingulada a la marca i aprofitant la sinèrgia del Centre de Treball ja en funcionament de l’entitat Astres, té com a objectiu garantir la inserció laboral de persones amb risc d’exclusió social o bé que ja la patixen, entre elles treballadors amb discapacitat intel·lectual. Simul té la certificació del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica i és membre de la Denominació d’Origen Protegida Delta de l’Ebre.

El projecte surt així a la llum, amb l’arròs empaquetat i etiquetat, després de dos anys d’un treball que ha inclòs el disseny de l’envàs i totes les passes per fer possible la seua comercialització, a més en un mercat, el dels productes ecològics, que dóna un valor afegit a esta marca. No és, però, tot el valor afegit que té. “Pretenem aportar al mercat un producte de proximitat i de qualitat però a més, a través d’una empresa que té com a objectiu que les persones que té acaben inserint-se en l’àmbit laboral”, ha explicat Marta Cid, gerent d’Amunt.Ebre, que ha encapçalat la presentació, a la que hi han assistit també el director general d’Economia Social i Cooperativa, els representants d’Arrossaires del Delta de l’Ebre i la Càmara Arrossera del Montsià, la gerent de Les Barraques d’En Salvadó i la vicepresidenta del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica.

De fet, com que Amunt.Ebre no té camps d’arròs, ha explicat Cid, el que va fer és buscar-ne, i va trobar els adequats a les Barraques d’en Salvador. “Fins ara nosaltres portavem la nostra producció ecològica a la cooperativa, però ara, amb esta aliança, aconseguim que el nostre arròs tingue valor social i qui el compre, invertisca en salut, en territori i en la població local”, ha assegurat Susanna González, gerent de les Barraques. A la presentació hi han assistit també algun dels treballadors, com Ramon, que ha concretat en què consistix la seua tasca i ha mostrat la seua satisfacció “en veure que a les tendes hi ha un arròs tan bo que he contribuït a fer créixer amb el meu treball”, ha afirmat.

Simul és una marca de qualitat que presenta a més un disseny innovador creat per una alumna de l’Escola d’Art i Disseny (ESARDI) d’Amposta, Gemma Roig. La marca “reflexa la voluntat de treballar amb idees noves i consolidar-la com un referent d’agricultura social d’un territori que s’ha de repensar per trobar estratègies que donin resposta a la greu situació actual”, apunten els creadors.