Les Terres de l'Ebre s'integraran al sistema tarifari de l'ATM del Camp de Tarragona a finals de 2025

Territori estudia un servei de bus llançadora entre Tortosa, Tarragona i Barcelona

Imatge d'arxiu d'un acte reivindicatiu de la plataforma Trens Dignes Ebre.
Imatge d'arxiu d'un acte reivindicatiu de la plataforma Trens Dignes Ebre. | S.B.
Redacció
13 de febrer de 2025, 15:58
Actualitzat: 15:58h

Les Terres de l'Ebre s'integraran al sistema tarifari de l'ATM del Camp de Tarragona a finals d'enguany, segons ha explicat la consellera de Territori, Sílvia Paneque, durant el ple del Parlament. Això permetrà reduir les tarifes entre un 30 i un 50%. A més, s'oferirà la T-16 gratuïta i la T-Jove. Paral·lelament, la consellera ha explicat que estudien posar en marxa un bus llançadora entre Tortosa i l'estació de l'Aldea, i un servei semidirecte entre Tortosa, Tarragona i Barcelona, a més d'una altra llançadora entre la capital del Baix Ebre i la del Tarragonès.

"Pensem que és una inversió necessària i que mereix les Terres de l'Ebre i el sud de Catalunya, en tant que durant molts anys no han tingut estos nivells d'inversió", ha dit Paneque.

El delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, Joan Castor Gonell, ha explicat per la seua banda que dins del Pla de Serveis de Transport Ferroviari, s’està treballant per avançar l’horari de l’Avant perquè l’arribada a Barcelona siga més aviat. També l’increment dels serveis de les línies R15 i R16 i l’establiment de trens semidirectes a Tarragona.

També s’està treballant en la millora de l’oferta d’autobús entre els municipis de les Terres de l’Ebre, “tenint en compte els principals nuclis amb serveis mèdics, educatius, administratius, de treball, etc.”.

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre ha destacat que així es va traslladar la setmana passada durant la reunió amb els representants de la Plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre i el Priorat i el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal. Gonell ha recordat que la previsió és que per Setmana Santa hagen finalitzat les obres entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders i que també s’haurà de tenir en compte les obres entre Vandellòs i Castelló per adaptar les vies a l’ample europeu.