29
de maig
de
2018, 19:09
Actualitzat:
21:13h
El departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la licitació de les obres de millora de la C-43 a Gandesa que suposen la primera fase de la futura variant amb què es preveu evitar el pas del trànsit pel nucli urbà de la capital de la Terra Alta. Per un import de 2,7 milions d'euros, es preveu la construcció d'una rotonda al sud de Gandesa, el condicionament i millora de traçat d'un tram d'uns 900 metres de la carretera i el reforçament del ferm en un tram de la travessera urbana d'1,2 quilòmetres de longitud. Els treballs començaran la tardor i tenen un termini d'execució previst de 6 mesos. El projecte constructiu de la segona fase d'esta variant, que unirà la C-43 amb l'N-420 sense creuar el nucli urbà, està en redacció. La inversió prevista per construir-la és d'11 milions d'euros, aproximadament.
Les obres que s'inclouen en esta primera licitació són, en primer lloc, una rotonda que suposarà en el punt d'inici de la futura variant i que se situarà al quilòmetre 12,2 de la C-43. El giratori tindrà un diàmetre exterior de 50 metres, amb una calçada anular de 8 metres, un voral exterior d'1 metre i un voral interior de mig metre. L'illot central es formarà una gorgera de 2 metres d'amplada. Tindrà dos ramals de continuïtat de la C-43, un tercer on se situarà l'inici de la futura variant, i un quart servirà d'inici d'una futura connexió amb el polígon industrial La Plana.
Per altra banda, es condicionarà i millorarà el traçat en un tram d'uns 650 metres abans de la futura rotonda, el conegut com revolt del coll de la Font, així com un tram de 230 metres a partir de la rotonda i cap al nucli urbà de Gandesa. En el primer tram s'implantarà un separador de fluxos d'1 metre d'amplada amb carrils de 3,25 metres i, en el segon tram es condicionaran carrils de 3,5 metres d'ample. El voral serà d'1 metre d'amplada en tota la longitud del traçat. Finalment, s'executarà una millora del ferm a tota la travessera urbana.
Com actuacions complementàries es preveu la restitució de camins, l'enllumenat de la rotonda, la restauració dels espais afectats, la millora del drenatge, la senyalització i la col·locació de barreres de seguretat i el desviament dels serveis afectats.
Les obres que s'inclouen en esta primera licitació són, en primer lloc, una rotonda que suposarà en el punt d'inici de la futura variant i que se situarà al quilòmetre 12,2 de la C-43. El giratori tindrà un diàmetre exterior de 50 metres, amb una calçada anular de 8 metres, un voral exterior d'1 metre i un voral interior de mig metre. L'illot central es formarà una gorgera de 2 metres d'amplada. Tindrà dos ramals de continuïtat de la C-43, un tercer on se situarà l'inici de la futura variant, i un quart servirà d'inici d'una futura connexió amb el polígon industrial La Plana.
Per altra banda, es condicionarà i millorarà el traçat en un tram d'uns 650 metres abans de la futura rotonda, el conegut com revolt del coll de la Font, així com un tram de 230 metres a partir de la rotonda i cap al nucli urbà de Gandesa. En el primer tram s'implantarà un separador de fluxos d'1 metre d'amplada amb carrils de 3,25 metres i, en el segon tram es condicionaran carrils de 3,5 metres d'ample. El voral serà d'1 metre d'amplada en tota la longitud del traçat. Finalment, s'executarà una millora del ferm a tota la travessera urbana.
Com actuacions complementàries es preveu la restitució de camins, l'enllumenat de la rotonda, la restauració dels espais afectats, la millora del drenatge, la senyalització i la col·locació de barreres de seguretat i el desviament dels serveis afectats.