Després de dos anys efectuant nombroses demandes, finalment el Departament de Territori i Sostenibilitat ha escoltat les peticions de l'Ajuntament de Roquetes per millorar el tram que uneix la carretera C-12 i la Raval de Cristo, una mesura que es durà a terme les pròximes setmanes. A la carretera en qüestió es troben un seguit d'arbres de grans dimensions que envaeixen el carril i en dificulten la visibilitat, cosa que augmenta la perillositat de la carretera.
Segons apunten des del consistori, la llarga espera per arreglar la via ha estat causa que fins ara la resposta del Departament havia estat que el tram d'aquesta carretera no es trobava inclosa en el Pla de carreteres de la Generalitat de Catalunya. Però no cansats per la resposta continua, el passat novembre alguns membres de l'Ajuntament es van reunir amb el Cap de Servei Territorial de Mobilitat de les Terres de L'Ebre a peu de carretera, per poder valorar una solució al problema.
Així, la proposta per part del Departament va ser efectuar el traspàs de titularitat del tram de carretera a la xarxa de carreteres local, comprometent-se a realitzar la neteja de les cunetes, la tala dels arbres que dificulten les visibilitats, el reforçament del ferm, nova senyalització vertical i horitzontal i la incorporació d'un carril bici en tot el tram, prèvia sol·licitud per part de l'Ajuntament d'aquest traspàs i el pertinent acord plenari. Arribat a aquest punt, s'han realitzat tots els tràmits legals perquè aquest fet sigui una realitat en les pròximes setmanes.
26 anys de carretera
L'any 1982 l'única via de connexió amb la carretera de Tortosa a França, actualment coneguda com a C-12, era la carretera de la Raval de Cristo. Fou llavors que l'Ajuntament de Roquetes, a l'assabentar-se del projecte d'obres per a l'arranjament de la carretera de Tortosa a Xerta incloent-hi l'enllaç d'aquesta amb l'actual Pont del Mil·lenari, va sol·licitar al Departament la inclusió, dins de l'esmentat projecte, l'enllaç de la C-12 amb la Raval de Cristo, per tal de garantir la interconnexió del nucli de la Raval de Cristo i la carretera del Mas de Barberans amb la carretera C-12.
La petició va ser acceptada del Departament de Política Territorial i obres Públiques que va incloure els treballs en el projecte aprovat el setembre de 1983, i el mateix Departament es va encarregar de realitzar les expropiacions dels terrenys i l'execució de l'obra. Des de llavors han passat 26 anys des de l'execució de les obres de la interconnexió de la carretera C-12 i el nucli de la Raval de Cristo, on l'òrgan competent de gestionar l'esmentat tram de carretera ha estat la Generalitat, a excepció de l'enllumenat públic que sempre ha format part del municipi de Roquetes.
Territori millorarà el tram entre la C-12 i la Raval de Cristo
L'Ajuntament de Roquetes ha arribat a un acord amb el Departament per millorar la via

- La carretera que uneix la Raval de Cristo i la C-12. -
- Google Maps
Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 10 de març de 2021 a les 12:09
Actualitzat el 10 de març de 2021 a les 12:12
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa