Un any més i arribada la tardor, el cítric es corona com el producte estrella de la gastronomia ebrenca amb motiu de les XXVIII Jornades Gastronòmiques de la Clementina, que tindran lloc a Alcanar i les Cases del 18 de novembre al 18 de desembre.
La clementina oferix molt de joc a la cuina i inclou tant les receptes que s’han fet tota la vida i que s’han transmès de generació a generació amb un toc cítric com aquelles creacions més contemporànies i innovadores. Àngel Llasera, portaveu del Col•lectiu, recorda que “aquestes Jornades, que ja són un clàssic de la temporada, incentiven la creativitat i la cuina d’autor, gràcies a les característiques tan especials de la seua pell i aroma".
Els restaurants que participen en vint-i-vuitena edició són Bitàcora, Can Manel, La Costa, La Marinada, Les Palmeres i Citrus del Tancat. Els menús oscil•len entre els 30 i el 59 euros i es poden consultar al web municipal i a les seues xarxes socials.
Entre d’altres, els comensals podran gaudir de propostes com ara tàrtar de tonyina, alvocat i clementina, crema de bolets amb anguila fumada, ametles laminades i oli de clementina, palaia a la meunière de clementina o crema de fulla de taronja amb gessamí.
I com cada any, les Jornades Gastronòmiques de la Clementina també volen donar suport al citrícola, que està vivint un inici de temporada incert. Jordi Monfort, regidor d’Agricultura i Turisme, recorda que amb les jornades també es pretén “reivindicar i posar en valor el nostre producte i incentivar l’ús del cítric a la cuina, més enllà del seu consum habitual”.
>> Consulteu els menús de les XXVIII Jornades Gastronòmiques de la Clementina.

Menús de les Jornades Gastronòmiques de la Clementina a Alcanar i Les Cases Foto: Ajuntament d'Alcanar