Segons en ha confirmat Trànsit es tracta d'una confusió ja que a Tortosa només van deixar de fer el exàmens durant la pandèmia i després es van recuperar amb total normalitat.
Segons ha informat l'SCT a este diari, es tracta d'un error de comunicació, doncs efectivament la seu de la Pobla de Segur, així com la de la Seu d'Urgell i Tortosa, es van tancar i van deixar de funcionar uns mesos durant la pandèmia, però es van reobrir quan les condicions sanitàries eren les adients. Per tant, les seus que reobren amb l'actual acord entre l'SCT i la DGT són dos i no cinc, en concret, les d'Olot i Ripoll.
En base a este acord, l'SCT facilitarà el material informàtic i la DGT el programari de l'examen. La primera seu que es recuperarà serà Ripoll, en un local cedit pel Consell Comarcal del Ripollès, i la Federació d'Autoescoles de Girona coordinarà la posada en marxa este procés.
Pràctiques per a conductors estrangers
D'altra banda es va traslladar que per reduir els accidents amb camions implicats amb conductors de països tercers de la Unió Europea, especialment a l'AP-7, des de Catalunya es formarà aquells conductors de vehicles pesants que venen a treballar aquí i estan esperant el bescanvi de carnet, una formació que serà eminentment pràctica.
En l'àmbit formatiu, també es va destacar que, per abordar el problema de la sinistralitat de motoristes, caldria una formació "pràctica i atractiva" d'àmbit estatal per a aquest col·lectiu, que prengui com a base el que s'està fent a Catalunya amb el programa Formació 3.0. També es va proposar que aquest programa serveixi per recuperar punts del permís de conduir.