Tortosa obre els locals buits

Campanya conjunta a 12 municipis del país per oferir els establiments tancats a nous negocis

Publicat el 10 d’octubre de 2014 a les 09:45
El secretari d’Habitatge i Millora Urbana del departament de Territori i Sostenibilitat, Carles Sala, va presenar este dijous, 9 d’octubre, la segona campanya conjunta de dinamització dels locals buits dels barris de municipis que formen part de la Xarxa de Barris amb Projectes, dins el Pla de barris que impulsa la Generalitat de Catalunya.  
 
La iniciativa es durà a terme a Tortosa i també en 11 municipis més de tot Catalunya: Roda de Ter, Sant Pere de Torelló, Vic, Castelldefels, la Bisbal d’Empordà, l’Arboç, Mollerussa, Mont-roig del Camp, Solsona, Tortosa, Viladecans i Vilanova del Camí. L’objectiu és obrir les portes d’un total de 113 locals tancats per tal que possibles nous comerciants els visiten i hi acaben instal·lant els seus negocis. La dinamització comercial dels nuclis antics és una de les actuacions prioritàries dels municipis que impulsen plans de millora de barris.
 
L’any passat, 12 municipis van impulsar les primeres jornades de portes obertes per poder visitar els locals buits que estan situats en punts estratègics de la ciutat i que poden ser una oportunitat atractiva per a emprenedors que vulguen instaurar-hi els negocis. Els resultats d’esta primera campanya han estat molt diversos, però del tot positius, segons valoren els mateixos ajuntaments. Han servit perquè alguns propietaris hagen arranjat els locals i s’haja donat més visibilitat a zones i espais que havien quedat arraconats.
 
‘Aixequem les persianes’

L’acció que han emprès enguany els ajuntaments, sota el lema Aixequem les persianes, consistix a obrir les portes de tots els locals buits adherits a la campanya el dissabte 18 d’octubre. En alguns casos es faran actuacions complementàries que inclouen rutes culturals, exposicions d’art i artesania, degustacions de vins, olis, formatges, etc.
 
L’any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar l’intercanvi d’experiències entre els ajuntaments que desenvolupessen un pla de barri. L’any 2012 es va posar en marxa la subxarxa de locals buits per treballar en este camp  i fomentar-ne la reapertura. El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne la difusió.