El llistat complet es podrà consultar a la web tortosaturisme.cat i a agenda.tortosa.cat. Per participar-hi cal reservar l'entrada, ja que la capacitat és limitada en tots els casos. Per fer-ho cal accedir a entrades.tortosaturisme.cat.
La presentació dels actes ha tingut lloc este dijous a la nova plaça de la Catedral, "un espai que està cridat a convertir-se en un lloc de referència de la visita turística a la nostra ciutat, amb la Catedral en primer terme, el castell al seu costat, les importants restes arqueològiques que seran visitables al subsol, la imatge de l'antic escorxador i el patrimoni natural que configuren el riu i el Port de fons", ha subratllat l'alcaldessa, Meritxell Roigé.

Presentació de les activitats del Dia Mundial del Turisme a la nova Plaça de la Catedral de Tortosa Foto: Cedida
A l'acte també s'ha donat a conèixer la creació de l'Associació d'Activitats Turístiques de Tortosa, ens que aglutina diversos agents que ofereixen serveis turístics a la ciutat. El seu president, Jordi Domingo, ha explicat que l'objectiu és poder coordinar les experiències que ofereix el sector als visitants, donar resposta a les demandes de les empreses que la configuren, així com teixir col·laboracions que acaben revertint en més oportunitats dins de la ciutat en l'àmbit del turisme. L'alcaldessa ha donat la benvinguda a la creació d'esta nova associació, tot destacant el paper important que suposarà per seguir reforçant la col·laboració públicoprivada entre l'Ajuntament i les empreses del sector a l'hora de dissenyar i prestar els serveis turístics a Tortosa.
Les activitats amb motiu del Dia Mundial del Turisme les organitza l'Ajuntament de Tortosa a través del departament de Turisme i compten amb la implicació directa de diverses empreses i agents de tipus turístic de la ciutat.