Tortosa rebaixa el preu del bus urbà en el nou contracte que aprovarà dilluns

També farà arribar el bus al nucli antic

Publicat el 27 de novembre de 2015 a les 18:50
Actualitzat el 27 de novembre de 2015 a les 19:09
L'Ajuntament de Tortosa porta dilluns vinent a aprovació, en un Ple extraordinari, l'expedient de contractació per concessió del servei de transport urbà de viatgers per als propers 15 anys. El nou servei inclou un abaratiment important del preu del bitllet, de fins al 46 per cent i fa arribar el bus a llocs on no arribava, com al barri del Rastre o el Parador.

Segons han explicat l'alcalde, Ferran Bel, i la tinent d'alcalde de Mobilitat, Meritxell Roigé, la línia 2, que fa el recorregut sortint des de l'estació d'autobusos i passant pel barri de Sant Llàtzer, l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta (HTVC), Centre Ciutat i arribant novament a l'estació d'autobusos, amplia el seu servei a la zona de Sant Llàtzer amb parades a avinguda Canigó i al nou centre educatiu. La línia 3, també amb sortida i arribada a l'estació d'autobusos, entra i fa parades al centre històric, barri del Rastre, Parador, Remolins, URV i al barri del Temple. Esta línia presta servei per primera vegada a l'interior del nucli antic de la ciutat, de manera que se'n beneficien els veïns però també els turistes que s'allotgen al Parador o que volen visitar els diferents punts d'interès d'estos barris. Els dissabtes, una única línia fusionarà les principals parades de les L-2 i L3. Este contracte no inclou l’L-1, que fa el recorregut Tortosa-Jesús-Roquetes, ja que en ser una línia interurbana està gestionada directament per la Generalitat.

Quant a les tarifes, el bitllet senzill es veurà reduït de l'1,45 euros actuals a 1 euro, el que equival a una rebaixa del 31%. La targeta multiviatge passa de 11,35 a 8,50 euros, amb una reducció del 25%. El bitllet per a estudiants ara és de 0,75 euros i passa a ser de 0,60 (-20%). Finalment, els jubilats i pensionistes amb ingressos inferiors a l'1,5 l'IRSC, que ara pagaven 0,75 euros, en pagaran 0,40 (-46%). Este mateix usuari amb ingressos superios a l'1,5 l'IRSC passarà a pagar 0,70 euros per bitllet en comptes dels 0,75 actuals.

El vehicles seran minibusos amb una capacitat de 21 passatgers i adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Anualment, les línies de bus urbanes de Tortosa mouen un volum aproximat de 70.000 passatgers.

El PSC critica la manca de bonificacions als col·lectius més desafavorits
El PSC de Tortosa ha lamentat “l’oportunitat perduda” perquè el nou contracte del transport públic apostés per bonificacions per afavorir els col·lectius que més malament ho estan passant per culpa de la crisi. El portaveu socialista, Enric Roig, ha destacat que si bé el nou contracte preveu la reducció del preu del bitllet, en cap cas incorpora cap de les propostes que els socialistes van fer per a joves, persones aturades, pensionistes i majors de 65 anys i persones amb discapacitats. Roig ha recordat que el PSC havia presentat una moció reclamant abonaments reduïts i súper reduïts atenent a les necessitats dels diferents col·lectius. “El transport públic és un dret, ha de ser un servei de fàcil accés i afavorir els que menys tenen”, ha reblat. Es tracta d’una moció presentada ja el 2014, sobre la qual es va insistir enguany, ja en el nou mandat municipal, “sense que s’haja fet cap cas a les nostres peticions, tot i indicar que es duria a terme”.

D’altra banda, l’edil socialista ha celebrat que s’ampliï el transport al barri del Rastre, però  ha advertir que el fet d’unir les línies 2 i 3 per les tardes en un sol recorregut allargarà la freqüència de pas i el resultat pot ser “tenir un servei sota mínims”.