
Malgrat el malestar i les reivindicacions, la situació greuge que en matèria ferroviària patixen les Terres de l’Ebre encara ha empitjorat des de principis d’any. Per bé que es manté la baixa qualitat del servei pel que fa a freqüències i modernitat dels combois, l’actualització tarifària aplicada a principis de gener implica ara un encariment del cost del trajecte en un 7%. Així, viatjar entre Tortosa i Barcelona costa 15.35 euros en bitllet senzill, fet que, amb la supressió dels descomptes d’anada i tornada per part de la Generalitat, ara per cobrir el trajecte complet cal desemborsar 30,70 euros per persona. “La relació qualitat preu, amb un trajecte que dura 2.30 hores, és inacceptable”, afirma Montse Castellà, portaveu de la Plataforma Trens Dignes.
Per tot, esta plataforma ha expressat el seu malestar i ha anunciat la seua intenció de mobilitzar alguns dels col·lectius més afectats per la situació, com ara els estudiants, per tal de dur a terme accions de protesta que anunciarà en breu. “La competència és de la Generalitat, falta voluntat política i expressarem que no volem pagar estos preus”, apunta Castellà.
Mentrestant, esta plataforma, junt a l’entitat Mou-te per Tarragona, i la Plataforma de la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp), estan pendents que la Generalitat rectifique en la seua proposta de que el bypass per unir l'ample nacional amb l'internacional es face a Vilafranca del Penedès (Alt Penedès) i no l'Arboç (Baix Penedès), tal com havia acceptat fins i tot el Ministeri de Foment. Les entitats mantenen que si no es fa a l’Arboç com reclamen, el temps del recorregut entre Barcelona i Tarragona o les Terres de l’Ebre no s’escurçarà prou, ja que s’aprofitaria menys tram de la línia d’alta velocitat.