La dotzena edició del concurs literari AMIC-Ficcions ha presentat ja el seu llistat de finalistes. De les més de 1.500 històries publicades durant el termini del concurs, el jurat, format per persones vinculades al món literari i de l’educació, ha seleccionat 2 relats de 3 joves de les Terres de l’Ebre, d’entre els 34 alumnes de 4 centres educatius que s’han presentat en el territori.
En total, s’han seleccionat 172 grups finalistes: 109 de Catalunya i Catalunya Nord (155 joves), 34 del País Valencià (59 nois i noies), 22 de les Illes Balears (27 alumnes), 5 grups de la Franja de Ponent (6 alumnes) i 2 d’Andorra (5 joves).
El concurs literari juvenil AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries, va tancar la dotzena edició el passat 31 de març amb una participació de 3.660 alumnes de 277 centres educatius diferents. Aquests joves, d’entre 14 i 18 anys, provenen de Catalunya (2.415), País Valencià (701), les Illes Balears (462), la Franja de Ponent (63), Andorra (14), Catalunya Nord (4) i altres territoris (1).
Esta activitat de foment de l’escriptura i la lectura en català entre els joves a través de la xarxa torna a comptar amb el suport de la Fundació Carulla i la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya.
Els lliuraments de premis està previst que es realitzen durant el mes de juny, però encara falta determinar el format d’estos actes. A partir de com evolucione la crisi sanitària del coronavirus i el pla estatal de transició cap a la normalitat, l’organització d’AMIC-Ficcions definirà definitivament quan i com es desenvoluparan els respectius actes de lliuraments de premis.
Enguany, el premi per a la millor història serà un iPhone o una Play Station per a cada membre del grup guanyador, i la segona millor història es guardonarà amb un smartphone també per a cada integrant de l’equip. Els premis territorials, per a les millors històries de cada vegueria, rebran un smartphone o uns auriculars sense fil. Per
www.ficcions.cat :: ficcions@amic.media :: tel 93 452 73 71
últim, es premiarà al professor/a més motivador/a de cada territori, que serà guardonat amb una estada de 2 dies per a 2 persones amb sopars i/o esmorzars inclosos.
Organitza AMIC, compromís amb l’educació
El concurs AMIC-Ficcions, l’aventura de crear històries, que enguany arriba a la dotzena edició, és una iniciativa de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) per promoure la lectura i l’escriptura en català entre els joves dels territoris de parla catalana. L’AMIC representa a més de 400 publicacions en paper i digitals fortament arrelades arreu del nostre territori.
Llistat de finalistes de les Terres de l’Ebre (3 finalistes / 2 grups)
• Grup SomDelTerreno, del Col·legi Sagrat Cor d’Amposta.
• Grup Camins de sants del Col·legi Sagrat Cor d'Amposta.
Tres alumnes d'Amposta arriben a la final del concurs literari «Amic Ficcions»
Un total de 34 alumnes de 4 centres educatius de la demarcació han participat a AMIC- Ficcions

Ara a portada
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació Sílvia Altadill i Martínez
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat La Policia Local d'Amposta es reforça amb quatre vehicles, armilles, tàsers i tres nous agents
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Publicat el 04 de maig de 2020 a les 18:07
Actualitzat el 04 de maig de 2020 a les 19:39
Et pot interessar
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 25 al 27 d'abril
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa