Ulldecona es consolida com un destí turístic sostenible i de qualitat de primer ordre a nivell territorial, "gràcies als seus actius patrimonials únics i a una diversificada oferta que combina història, natura i gastronomia", segons ha informat el consistori ulldeconenc en un comunicat. Dins la marca Un Passeig per la Història amb la que es promociona el municipi i que va ser creada fa 10 anys, es fan visites guiades al Conjunt d'Art Rupestre Abrics de l'Ermita, al Castell Medieval, al Nucli Històric i al Museu Natural de les Oliveres Mil·lenàries de l'Arión. El passat 2016, un total de 10.071 persones van prendre part en els guiatges, amb un augment d'un 22% respecte l'any anterior.
En este sentit, durant el primer any de la posada en marxa del Centre d'Interpretació de l'Art Rupestre, el 2005, van passar per les instal·lacions, ubicades a l'Ermita de la Pietat, poc més de 500 persones. Posteriorment, s'ha anat completant el conjunt amb la millora dels accessos a l'Abric 1 al 2009, la neteja i les noves visites guiades a l'Abric IV o Cova Fosca al 2011, este passat exercici, es van construir els nous accessos a l'Abric 8, es van presentar les novetats amb recursos didàctics i tecnològics i també hi van haver diferents projectes d'investigació, fets que van comportar que es tanqués l'any amb 4.627 visitants.
D'altra banda, la declaració de les pintures rupestres d'Ulldecona com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 1998, unit a la recent declaració de Terres de l'Ebre Reserva de la Biosfera, permeten al municipi ostentar dos de les figures de protecció patrimonial més prestigioses del món.
A més, si a estes dades se li sumen el creixent número de visitants que s'apropen a L'Ermita de la Pietat, la xifra augmentaria considerablement. També ha experimentat una pujada del 33% el nombre de visitants en comparació al 2015 al Castell d'Ulldecona, assolint els 2.126, sobretot durant els mesos d'estiu en què es van fer visites guiades tots els cap de setmana. El Nucli Històric, per la seua banda, representa el 2% en el còmput total de visitants.
Pel que fa al Museu Natural de les Oliveres Mil.lenàries de l'Arión l'any passat va acollir un total de 3.108 visitants, multiplicant per vuit el nombre total respecte al 2010, moment en què es va inaugurar. L'interès creixent per este patrimoni ha estat de més de 600 persones en comparació al 2015. A banda de la zona de l'Arion, Ulldecona compta amb una altra àrea de visita d'Oliveres Mil·lenàries, situada a la Foia.
Respecte a les dades d'atenció de visitants a l'Oficina de Turisme, situada a l'antic Molí d'Oli, es tanca el 2016 amb 4.212 usuaris, la xifra més elevada també des què es va posar en marxa ara fa 20 anys. La majoria d'usuaris són de procedència catalana, seguit de la resta de l'Estat espanyol, amb un fort increment dels usuaris de la Comunitat Valenciana. Referent al turista estranger es continua amb el francès com a principal receptor seguit de l'alemany.
Ulldecona tanca l'any superant els 10.000 visitants
És la primera vegada que sobrepassa esta xifra | Hi ha hagut un augment d'un 22% respecte al 2015
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 16 de gener de 2017 a les 16:32
Actualitzat el 16 de gener de 2017 a les 17:56
Et pot interessar
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa