Un esclafit malmet diverses teulades a Horta de Sant Joan

Tres dotacions dels Bombers revisen l'estructura d'immobles de la part baixa del poble

Publicat el 11 de desembre de 2020 a les 20:09
Actualitzat el 11 de desembre de 2020 a les 20:28
Un esclafit ha malmès diversos habitatges a Horta de Sant Joan este divendres a la tarde. Segons alguns testimonis, el fenomen ha durat uns dos minuts i ha arrencat diverses teules i fet alguns danys materials en habitatges de la part baixa del poble. Els Bombers han rebut un avís cap a les sis de la tarda i hi ha desplaçat tres dotacions per revisar l'estructura dels immobles més afectats. 

L'esclafit s'ha desplaçat des de la zona d'Arenys de Lledó (Matarranya) cap al municipi d'Horta de Sant Joan pel sud-oest. El fenomen, segons els testimonis, no ha durat més d'uns minuts però ha arrasat amb part de teulades, senyals i murs en cases particulars i també en establiments turístics amb clients. També s'han retirat diversos pins que tallaven la carretera TV-3341 entre Horta i Arenys. Cap persona ha resultat ferida. Els Bombers i l'Ajuntament seguien fent inventari dels danys este divendres al vespre.
 

Pla general dels Bombers comprovant amb una grua l'estat de les teulades de les cases per on ha passat l'esclafit Foto: ACN