El llibre fa un repàs del medi físic comarcal, la realitat socioeconòmica i la sostenibilitat ambiental. L’envelliment i la manca d’infraestructures són dues de les principals problemàtiques del Baix Ebre, segons l’autor del llibre. “Tenim una població semi rural i desigual espacialment, amb una macrocefàlia de Tortosa i això sense un sistema de comunicacions no funciona”, va manifestar Querol. Pel que fa a l’economia de la comarca es basa en el sector primari, el comerç i el turisme.
“La comarca del Baix Ebre. Dinàmiques i transformacions davant els reptes del tercer mil·lenni” forma part d’un treball més ampli, així ja s’ha publicat un estudi socioeconòmic sobre el Montsià, ben aviat se’n publicarà un altre sobre la Ribera d’Ebre i s’està redactant un estudi sobre la Terra Alta. El director de la UNED va avançar que posteriorment es farà el mateix tipus d’estudi sobre el Priorat, el Matarranya, els Ports, l’Alt Maestrat i el Baix Maestrat.
Finalment, el president del Consell Comarcal del Baix Ebre va manifestar que el llibre permetrà a les institucions disposar de més informació sobre les fortaleses i les mancances de la comarca i orientar adequadament les polítiques comarcals
.
.jpg)
Presentació del llibre " La Comarca del Baix Ebre" de l'historiador Antoni Querol Foto: Cedida