Ratllades fetes amb algun element punxant, pintades i fins i tot alguna puntada de peu han malmès diverses de les obres d'art que conformen el Passeig de les Cultures situat a la Suda de Tortosa. Les imatges, creades per l'il·lustrador Ignasi Blanch, se centren en un seguit de personatges de la història de Tortosa que permeten fer un viatge al llarg dels més de 2.000 anys de la ciutat.
La Policia Local investiga aquests actes vandàlics que han afectat, amb major o menor mesura, la desena de conjunts escultòrics instal·lats al passeig de Ronda i que suposen un atac al patrimoni artístic de la ciutat. Els fets han tingut especial afectació al dibuix que evoca la figura de Menahem Ben Saruq, redactor del primer diccionari de gramàtica hebrea, al segle X.
Els fets ja s'han posat en coneixement de l'autor de les obres, Ignasi Blanch, que s'ha mostrat profundament molest per la manca de sensibilitat dels brètols que han provocat els desperfectes. En este sentit, cal recordar que es tracta de peces úniques, fetes a mà directament per l'autor, i que, per tant, suposen un atac a obra artística original. A hores d'ara, s'estudia com es podrà recuperar la integritat de les peces, així com les mesures que eviten que es torne a produir un cas com este.
Les investigacions de la Policia Local fan una crida a la col·laboració ciutadana perquè, si té alguna dada, la facilite amb vista a localitzar i identificar els autors dels fets.
Un seguit d'actes vandàlics malmeten les obres de l'il·lustrador Ignasi Blanch a Tortosa
La Policia Local investiga uns fets que han provocat desperfectes amb algun element afilat en diverses imatges situades als peus de la Suda

Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 14 de febrer de 2020 a les 15:25
Actualitzat el 14 de febrer de 2020 a les 15:54
Et pot interessar
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Dos sentències clau del TSJC apropen la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Societat Álex Ubago i Bebe, els reclams del Primavera DO Terra Alta, a Batea