L'incendi de Corbera d'Ebre (Terra Alta) no ha causat fins este dijous al migdia danys personals ni materials de rellevància. Tot i això, els veïns de masos propers a les flames van patir durant les primeres hores de foc. Un d'ells és Nick Shaw, que des de fa dos anys viu en una finca al terme municipal de Corbera d'Ebre. Shaw es va assabentar de l'incendi per la presència dels helicòpters i inicialment no es va preocupar. Però de sobte va veure un foc prop de casa seua i va pensar "que potser hauria de marxar". "Sabia que podia córrer més ràpid que les flames, però amb un altre vent hauria vingut cap aquí", ha explicat a l'ACN. El veí ha destacat la "molt bona punteria" dels helicòpters dels Bombers a l'hora de llençar aigua.
Shaw ha indicat que d'entrada no es va preocupar gaire, però amb el pas dels minuts va veure un parell de focus, un dels quals "pujava per la muntanya" i aleshores va tenir la sensació "que es podria estendre per molt terreny". "Va ser lent", ha concretat. El veí només es va espantar quan va veure flames "davant de casa", però per sort "el vent les va contenir". D'origen britànic, és el primer incendi que Shaw pateix de tant a prop.
Durant este dijous al matí, per la zona afectada hi ha treballat camions i efectius que s'han desplaçat a través de diferents pistes forestals. Per via aèria, un helicòpter bombarder s'ha dedicat a atacar focus puntuals que li indicaven des del terra, mentre que una avioneta ha passat en un moment puntual per fer una descàrrega d'aigua.
Un veí proper a l'incendi de Corbera d'Ebre: «Vaig pensar que potser hauria de marxar de casa»
Nick Shaw destaca la ràpida actuació dels Bombers i la "punteria" dels helicòpters a l'hora de llençar aigua
Ara a portada
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot anunciar una crisi cardíaca quinze dies abans Redacció
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre Redacció
-
Societat La màgia de la Diada entra al Verge de la Cinta : llibres i bosses reciclades per als pacients Xavi Llambrich
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa reivindica Gerard Vergés amb la reedició de dos obres icòniques Redacció
-
Publicat el 16 de juny de 2022 a les 13:37
Actualitzat el 16 de juny de 2022 a les 13:50
Et pot interessar
-
Societat El nou Hospital Universitari de Tortosa: consens i polèmica sobre la seua ubicació
-
Societat La Festa del Vapor: un viatge al passat ferroviari a Móra la Nova
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició