Ei @Renfe @Adif_es estic estació #Benicarló i taquillera no em vol atendre perquè parlo català. M'ajudeu? pic.twitter.com/NKWnxmXtXM
— Xavier Lluís (@Xavier_Lluis) 4 de agosto de 2016
@Renfe @Adif_es la Sra. Rodríguez, factora, diu q no em vol formalitzar el bitllet i si faig fotos trucarà a la polícia. PODEU AJUDAR-ME?
— Xavier Lluís (@Xavier_Lluis) 4 de agosto de 2016
Hola @Renfe @Inforenfe @Adif_es, continuo a l'estació de #Benicarló sense ajuda, viatjaré amb un bitllet sense formalitzar, que ho sapigueu.
— Xavier Lluís (@Xavier_Lluis) 4 de agosto de 2016
Davant d’estos fets, l’Ajuntament de Benicarló, governat per PSPV i Compromís, mitjançant la seua Regidoria de Normalització Lingüística, ha emès un comunicat de rebuig. “En cas de confirmar-se els fets, estaríem davant d'un nou cas de discriminació lingüística al nostre territori. Estos casos constitueixen no només una manca de consideració i de respecte, sinó sobretot una greu vulneració de la legalitat vigent cap a la llengua pròpia oficial del poble valencià”, lamenta el comunicat.
A més, el consistori avança que investigaran els fets i “en cas de confirmar-se la discriminació lingüística”, demanaran “responsabilitats a l'empresa”. “No poden quedar impunes comportaments que coarten la llibertat d'expressió dels ciutadans valencianoparlants”, subratllen.
Després d’hores sense resposta, tot i la insistència de Xavier Lluís, i davant la repercussió dels fets, finalment Adif ha respost als piulets de l’usuari tortosí (amb faltes d’ortografia incloses): “Adif és una empresa a nivell nacional i en èpoques com estes es trasllada personal d'altres comunitats per cobrir llocs. Disculpa. Malgrat esta circumstància s'intenta comunicar-se de la millor manera possible”, s’ha limitat a dir la gestora del servei.
@Xavier_Lluis Aidf es una empresa a nivel nacional y en épocas como estas se traslada personal de otras comunidades para cubrir puestos 1/2
— Adif (@Adif_es) 5 de agosto de 2016
@Xavier_Lluis 2/2 Disculpa. A pesar de esa circunstancia se intenta comunicarse de la mejor manera posible
— Adif (@Adif_es) 5 de agosto de 2016