Una vintena d'explotacions agràries de l'Ebre obren les portes als visitants

El programa turístic 'Benvinguts a pagès' posa en contacte visitants i productors per mostrar l'origen dels aliments que mengem

Publicat el 06 de juny de 2016 a les 16:14
Actualitzat el 06 de juny de 2016 a les 19:49
El cap de setmana del 17, 18 i 19 de juny, vint-i-dos explotacions agràries de les Terres de l'Ebre obriran obriran les portes a visitants en el marc de la primera edició de Benvinguts a pagès. Es tracta d'una acció conjunta a tot Catalunya que vol mostrar a la ciutadania com i on es produïxen els aliments que ens arriben a taula o donar a conèixer com treballen els pagesos. Hi participaran sis explotacions de la Ribera d'Ebre, cinc de la Terra Alta, vuit del Baix Ebre i tres del Montsià, entre les quals hi ha cellers de la DO Terra Alta o la DO Tarragona, explotacions fruiteres i arrosseres, i granges.

Les visites duraran aproximadament mitja hora i no cal reservar-les amb antelació (a excepció de grups grans i de les que es vulguen fer divendres i diumenge a la tarda). Les explotacions estaran obertes al públic dissabte de deu del matí a set de la tarda, i diumenge de deu a tres. La majoria, a més, oferiran un petit tast i donaran l'oportunitat de comprar productes als visitants directament en origen.

Restaurants i allotjaments rurals
La iniciativa Benvinguts a pagès es complementa amb els menús amb producte de proximitat que oferixen una altra vintena de restaurants. També s'inclouen vint-i-cinc hotels i una desena d'activitats turístiques per completar l'experiència. A tot Catalunya participen de la iniciativa unes 150 explotacions agràries i ramaderes, a més d'uns 200 restaurants i 250 allotjaments. Tot plegat, liderat per la Fundació Alícia i amb la col·laboració del departament d’Empresa i Coneixement (a través de l’Agència Catalana de Turisme i del departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació), s'emmarca dins dels actes de la designació de Catalunya com a regió europea de la gastronomia 2016 i de l'any temàtic promocional dedicat a la gastronomia i l'enoturisme. La intenció és que es convertisca en una cita anual.