Unió de Pagesos calcula que, en una primera valoració, les fortes ventades que es van produir divendres, dissabte i diumenge passats a gran part de Catalunya han malmès percentatges de producció de la vinya d’un 30% de mitjana, i de fins al 60% de cirera, entre altres conreus, tenint en compte que les quantitats són variables en funció de les comarques i poblacions.
Concretament en la seua valoració de pèrdues a les Terres de l’Ebre, UP cita el Horta de Sant Joan, on les ventades del cap de setmana han fet malbé el 30% del raïm, el 60% de fruita seca (bàsicament, ametlla), i el 60% de cirera, que ha caigut a terra, i ja estava afectada per la pedregada que hi va haver fa un mes.
A Gandesa, el vent ha afectat en un 30% de mitjana les varietats de vinya com garnatxa i sirà, i en un 50% la d’ull de llebre.
A Corbera d’Ebre, la cirera malmesa arriba al 50 o 60%, i algunes varietats de vinya, al 30%. A Vilalba dels Arcs també s’ha perdut un 30% de vinya (l’ull de llebre el 45%).
Els municipis de Garcia, Ginestar i la Torre de l’Espanyol, de Ribera d’Ebre, han perdut el 35% de les varietats primerenques de nectarina i préssec, que ja estaven a punt per comercialitzar-se, mentre la pèrdua d’albercocs arriba al 60%, i la de cirera al 50%.
Unió de Pagesos demana al departament d’Agricultura, en un comunicat, celeritat per fer una valoració ràpida i acurada dels danys que va provocar la forta ventada en estes comarques i altres arreu de Catalunya. El sindicat demana al Govern esta valoració “per indemnitzar de manera justa la pagesia afectada, així com poder aplicar mesures com l’adequació de la fiscalitat de l’IRPF a les pèrdues que es comptabilitzen”.
El sindicat avança que seguirà pendent de les valoracions definitives que es facen de les pèrdues per estes ventades, així com a disposició de la pagesia afectada.
Unió de Pagesos calcula pèrdues del 30% del raïm i entre el 35 i el 60% de la cirera per les últimes ventades

Ara a portada
Publicat el 19 de maig de 2015 a les 20:20
Actualitzat el 19 de maig de 2015 a les 20:24
Et pot interessar
-
Societat El curtmetratge es converteix en protagonista: L’Ampolla celebra la tercera edició del Frame Film Festival
-
Societat Metgesses ebrenques demostren que una ecografia pot avançar-se quinze dies a una crisi cardíaca
-
Societat La Trencacims de Paüls espera un miler de participants en la dotzena edició
-
Societat Es busquen figurants per al rodatge d'una pel·lícula de ciència-ficció al Delta de l'Ebre