Unió de Pagesos es manifestarà davant la subdelegació del govern espanyol a Tarragona

El sindicat es mobilitzarà el 9 de maig per mostrar-se en contra de la reducció de fitosanitaris i "l'augment de la burocràcia"

Publicat el 28 d’abril de 2023 a les 12:00
Actualitzat el 28 d’abril de 2023 a les 12:14
Unió de Pagesos ha convocat una tractorada el dimarts 9 de maig a les onze del matí davant la subdelegació del govern espanyol a Tarragona per mostrar el seu rebuig a "l'augment de burocràcia i de paperassa" per part de l'administració. Des del sindicat també estan molestos per la digitalització del Quadern Integrat d'Explotació (QIE). El responsable de Sectors Agrícoles d'Unió de Pagesos, Miquel Piñol, ha assegurat que aquesta burocràcia els fa estar "més temps a l'oficina que al camp treballant". D'altra banda, el sindicat ha denunciat que cada vegada poden utilitzar menys tipus de fitosanitaris, un fet que els fa perdre "competitivitat" segons Rafel Verdiell, membre de l'executiva intercomarcal de les Terres de l'Ebre d'Unió de Pagesos.
 

Roda de premsa, avui, a Tortosa, en la què Miquel Piñol i Rafel Verdiell han explicat estes qüestions Foto: Unió de Pagesos


Les concentracions amb tractors sortiran des de Falset, Reus, Valls i el Morell per arribar a les onze del matí a Tarragona.
 
Reducció dels fitosanitaris
 
El sindicat ha indicat que només poden fer servir un terç dels productes que s'utilitzen en altres zones agrícoles i que la Unió Europea, a través de la iniciativa 'Del camp a la taula', els obliga a reduir el 50% dels fitosanitaris el 2030. També que s'està treballant una normativa perquè no es puguen aplicar este tipus de productes als espais protegits, tampoc si són ecològics. Una mesura que, segons Unió de Pagesos, afectaria el 70% del territori. "És un autèntic desgavell", ha resumit Verdiell.

El sindicalista ha remarcat que esta reducció de fitosanitaris està comportant que hi haja plagues que siguen "incontrolables" i ha pronosticat que representarà una davallada de la producció i, per tant, una pujada de la inflació.