El Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil a Tarragona, gràcies a la col·laboració ciutadana, va tenir coneixement que en una finca del terme municipal de Mas de Barberans hi havia uns gossos que podrien estar en perill en trobar-se en estat d'abandó.
Els agents van inspeccionar la zona, una finca agrícola, on van trobar unes construccions voltades amb malla metàl·lica, amb diverses dependències. En una van trobar diversos exemplars de gossos, concretament tres, els quals estaven en pèssimes condicions higiènic sanitàries, envoltats de femta i brutícia. En altres de les dependències, van trobar les restes de dos gossos morts, tots dos en avançat estat de descomposició.
Els gossos vius estaven, a més de deplorable estat d'higiene, plens de paràsits (paparres). Un d'ells presentava un tumor de gran dimensió en una de les potes davanteres, reduint ostensiblement la seua mobilitat.
L'habitacle tenia pèssimes condicions higièniques, no hi havia aliments ni aigua, i hi feia una calor extrema.
Identificada la persona que suposadament cuidava dels mateixos i després de parlar-hi, van comprovar que els cànids no estaven registrats, ni identificats ni documentats, i tampoc tenien cartilla sanitària.
En conseqüència, la Guàrdia Civil va procedir a investigar la persona responsable dels gossos com a presumpte autor dels delictes de maltractament animal amb resultat de mort i lesions.
Les diligències es van lliurar en el Jutjat en funcions de Guàrdia dels de Tortosa, així com a la Fiscalia de Medi Ambient.
Per al rescat dels animals vius es va comptar amb la col·laboració de personal de l’Associació d’Engrescats de les Terres de l’Ebre (Amposta), que es van fer càrrec de les cures veterinàries i de la cura i manteniment dels gossos salvats.
La Comandància de la Guàrdia Civil de Tarragona agraïx als ciutadans la seua col·laboració i recorda que té a la seua disposició el número de telèfon 062, les 24 h del dia, tots els dies de l'any, i correu electrònic colabora@guardiacivil.org, on poden comunicar qualsevol fet relacionat amb el maltractament animal o mal al medi ambient.
La Guàrdia Civil salva tres gossos abandonats en una finca on ja n'hi havia dos de morts
La persona responsable dels animals està sent investigada pels presumptes delictes de maltractament animal amb resultat de mort i lesions

- Un dels agents amb un dels animals morts, en avançat estat de descomposició. -
- Cedida
Ara a portada
Publicat el 26 d’agost de 2024 a les 16:20
Actualitzat el 26 d’agost de 2024 a les 16:21
Et pot interessar
-
Successos El Seprona intercepta un lloro d'una espècie protegida en una finca de Santa Bàrbara
-
Successos La Guàrdia Civil localitza un nou taller mecànic il·legal, a Campredó
-
Successos Amposta enquesta els majors de 80 anys que viuen sols per detectar els iaios vulnerables
-
Successos Els robatoris amb força i els delictes sexuals són els que més han disminuït a Tortosa l'últim any
-
Successos Minut de silenci multitudinari en record de la xiqueta morta en un accident de trànsit al canal de Roquetes
-
Successos Mor una menor en caure un cotxe al canal entre Jesús i Roquetes