Mor una persona i una altra queda ferida molt greu en un accident a l'AP-7 a l'Aldea

La víctima se suma a les altres cinc en poques hores i Trànsit fa una crida a la conscienciació per no excedir la velocitat i no beure alcohol

Imatge de recurs d'una ambulància.
Imatge de recurs d'una ambulància. | Víctor Arias
Redacció
02 de març de 2025, 12:50
Actualitzat: 12:58h

Una persona ha mort i una altra ha quedat ferida molt greu en un accident de trànsit a l'AP-7 a l'altura de l'Aldea, al Baix Ebre, la nit de Carnaval. Una nit que ha estat negra, ja que s'han produït fins a cinc sinistres mortals a Catalunya que han deixat sis víctimes.

Els sinistres mortals s'han produït a la C-25 a Gurb (Osona), la C-58 a Vacarisses (Vallès Occidental), la mateixa C-58 a Badia del Vallès (Vallès Occidental) i l'AP-7 a l'Aldea (Baix Ebre), tal com ha detallat l'SCT. També hi ha hagut un atropellament mortal a Terrassa (Vallès Occidental). Amb aquestes víctimes, ja són 30 les persones que han perdut la vida a les carreteres catalanes en poc més de dos mesos d'aquest 2025.

El director del SCT, Ramon Lamiel, ha explicat en una roda de premsa expressament per valorar la situació que estan molt preocupats per les franges més joves -menors de 35 anys- dels conductors, que són més de la meitat dels morts d'aquest 2025. Fins ara, aquest sector no era un dels més preocupants. La nit de Carnaval també ha trencat amb la tendència que siguin els homes els que més morin a les carreteres. "Estan canviant els patrons", ha afirmat. A més, ha destacat que són les demarcacions de Barcelona i Tarragona les que estan concentrant la sinistralitat. "Lleida i Girona s'estan comportant bé", ha dit.

En aquest sentit, Trànsit ha pogut constatar la presència d'alcohol com un dels grans motius dels darrers accidents, així com l'excés de velocitat. "Haurem d'enfortir l'estratègia contra la velocitat", ha anunciat, alhora que ha cridat a la conscienciació: "Si beus, no condueixis".

Es tracta doncs d'una nit negra a les carreteres catalanes que se suma als problemes de mobilitat al transport públic, amb els retards i la supressió de trens de l'R-2 Sud i l'R4 de Rodalies. En aquest sentit, Renfe ha posat en marxa un dispositiu per "minimitzar" les afectacions i acusa la "conflictivitat laboral" amb el sindicat de maquinistes com la causa del caos, tot i que el sindicat ho nega i apunta a un error de gestió.